Menu
Menu

תיקון שיש במטבח

  • תו תקן של פיקוד העורף
  • מעל 30 שנות ניסיון
  • שרות מהיר ואמין

תיקון שיש במטבח – הסבר על סוגי התיקונים 

בין אם נתקלם בשבר, סדק או חור בשיש במטבח שלכם, הפתרון פחות מסובך ממה שאתם חושבים. בבתים רבים קורה שנסדק השיש ונדרש תיקון אבל אנשים נמנעים מלהזמין איש מקצוע ודוחים את העניין לאורך זמן רב, לעתים אפילו שנים. עם זאת, אין שום סיבה להירתע מהזמנת איש מקצוע עבור תיקון שבר בשיש, תיקון סדק בשיש או כל סוג תיקון אחר שכן המצב עשוי להחמיר עם הזמן ועלות התיקון לא יקרה במיוחד לרוב. 

בקטע הבא נסביר על כל סוגי התיקונים, כולל תיקוני אבק קיסר (סדק, שבר וכו'), נפרט על העלויות הממוצעות של תיקונים מסוג זה, חומר לתיקון שיש ועל הסיבות שגורמות לסדקים ושברים לקרות.

 

למה סדקים ושברים קורים ומתי לטפל בהם? 

הסיבות לסדקים ופגמים אחרים בכל סוגי השיש הן רבות, אך הסיבות הנפוצות ביותר הן שימוש לא נכון, בלאי טבעי או תזוזות בקרקע. למשל כשמשפצים חלקים אחרים בבית זה עשוי להשפיע על סדקים בשיש, תלוי בקרבת השיפוץ ובהיקפו. 

מומלץ לבצע תיקון סדק בשיש במטבח כמה שיותר מהר. זכרו שכל סדק, לא משנה באיזה סוג שיש, עלול להתרחב ולגרום ל"פיצוץ" בשיש מה שיעלה משמעותית את עלויות התיקון וכבר לא יותיר לכם ברירה אלא לתקן את השיש. בנוסף, תיקון סדק בשיש ימנע חדירה של נוזלים, הצטברות חיידקים ונזילות ועוד. 

עם זאת, המטרה של תיקון שיש למטבח אינה תמיד מטרה פרקטית בלבד. ניתן לבצע תיקונים גם למטרות אסתטיות בלבד. ישנם סוגים שונים של פגמים בשיש אשר אינם בהכרח מובילים להחמרה במראה ובמצב של השיש, אבל אם המראה של זה בכל מקרה מפריע לכם תוכלו לתקן את הפגם בקלות.

 

איך מתקנים? 

התיקון תלוי במספר גורמים, העיקריים הם אורך הסדק ועומקו. אם מתרחש זיהוי מוקדם של הסדק או הסדקים התיקון יהיה קל וזריז מכיוון שאורך הסדק ועומקו קטנים. התיקון מתבצע על ידי חברת שיפוצים אשר ממלאת את החור בדבק שמתאים לסוג השיש, גם מבחינת הכימיקלים בדבק וגם מבחינת התאמה לגוון השיש. זכרו, ככל שהסדק ארוך או עמוק יותר התיקון מורכב יותר. 

התהליך עצמו של התיקון הולך כך: מרחיבים את הסדק ולאחר מכן ממלאים אותו בחומר המילוי, הדבק. בתיקוני שיש מקפידים על שימוש במברג דק כדי לא לבצע נזק נוסף. לאחר המילוי שולפים את המברג והסדק מתהדק. 

במקרה שנדרש תיקון חור בשיש קיסר או כל שיש אחר התיקון אכן מסובך יותר. אם ברשותכם החתיכה שנשברה, קרי אם שמרתם עליה והחתיכה לא התפוררה, ניתן להדביק אותה חזרה, הליך לא מסובך במיוחד. אבל אם אין בידכם את החתיכה שנפלה או שההדבקה לא אפשרית (יש מקרים כאלה) יש למלא את השיש ולהתפשר על המראה.

 

עלויות 

תיקון שיש קיסר, סדק בשיש אבן קיסר או כל סוג תיקון אחר באבן כזו שונה מאשר תיקון באבן פחות איכותית. זכרו שאבן קיסר ניתן לתקן אבל אי אפשר ללטש אותה לכן סדקים פוגעים בהכרח במראה של האבן במקרה של חור. באופן כללי המחיר של עבודות אלו עומד על כ-440 ₪ ומשתנה בהתאם לאופי התיקון. 

בחברת יעד שיפוצים תוכלו להזמין את כל סוגי התיקונים לכל סוגי השיש ברמה המקצועית ביותר ובמחיר משתלם. לחברתנו ותק של מעל לארבעים שנה ואנו מציעים מגוון רחב של שירותים תחת קורת גג אחת על מנת להעניק ללקוחות שלנו לא רק עבודה מצוינת נקודתית אלא מגוון רחב של שיפוצים שביתם צריך. לפרטים נוספים ויצירת קשר עמנו לחצו כאן.