Menu
Menu

התקנת טלוויזיה

עם מסכי הענק הנמכרים היום, איבדה בשנים האחרונות שידת הטלוויזיה את מעמדה ויש הטוענים, גם את זכות קיומה. ואכן, התקנת טלוויזיה על הקיר מאפשרת את מודל הצפייה החווייתית ביותר, ללא קשר לא לגודל החדר ולא לגודל המסך. העניין הוא שהמשימה של תליית טלויזיה על הקיר הלכה והפכה ליותר ויותר מסובכת ככל שהלכו המסכים וגדלו, אבל אתגר ההתקנה אינו מתחיל ואינו נגמר בקושי הטכני של התקנת טלויזיה באורך של קרוב לשני מטרים וגובה של יותר ממטר שלם. התקנת טלוויזיה לקיר חייבת להתבצע גם ובעיקר במטרה ליצור את חוויית הצפייה הטובה ביותר ולשם כך כבר נדרש מתקין טלוויזיה מקצועי.

טלויזיה על הקיר – מה חשוב לדעת? 

בהתקנה של טלוויזיה חדשה על גבי הקיר, ישנם שני פרמטרים חשובים שעליכם לקחת בחשבון: מיקום הטלוויזיה בחדר ומיקום הטלוויזיה בקיר. מיקום הטלוויזיה בחדר מתייחס לאופן בו המיקום הנבחר מאפשר צפייה נוחה ורגועה ישירות מול פינת הישיבה/ השכיבה בחדר. ככלל, התקנת טלויזיה בקיר צריכה להתבצע במיקום מרכזי בחדר ואל מול מרכז פינת הישיבה המשמשת לצפייה בטלוויזיה. בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון השתקפות של אור טבעי החודר מבעד לחלונות החדר. המיקום הגרוע ביותר הוא מול חלון מואר מאוד, שמשתקף ישירות על גבי הטלוויזיה ומפריע מאוד בצפייה. תליית הטלוויזיה ליד חלון מואר נחשבת גם היא לעדיפה פחות והמטרה היא למעשה לנטרל עד כמה שניתן את השפעת מפתחי החלונות על מסך הטלוויזיה – בכל חדר אפשר למצוא את המיקום האידיאלי לשם כך, רק צריך לחשוב היטב על הדברים לפני שמתחילים לקדוח.

 

מיקום הטלוויזיה בקיר מתייחס גם הוא לפרמטרים של מרכוז הטלוויזיה אל מול פינת הישיבה, אבל גם ובעיקר לגובה הטלוויזיה. בהיבט הזה, הכלל מדבר על תחתית המסך בגובה של 80 ס"מ מעל הרצפה. בגדלי המסכים הקיימים היום, זה לא משנה מה גודל המסך – הכלל של 80 ס"מ מעל הרצפה נכון לכל גדלי המסכים. סוגיה נוספת שכדאי להזכיר כעת היא סוגיית ההתקן שאותו מצמידים לקיר ושעליו תולים את הטלוויזיה. ברכישת טלוויזיה חדשה, אתם מקבלים את התקן ברירת המחדל שיכול בהחלט לספק את מרבית המשתמשים. יחד עם זאת, ישנם היום התקנים עם זרועות, המאפשרים להרחיק את הטלוויזיה מהקיר לצורך חיבור וניתוק כבלים מאחור וכן לצורך סיבוב הטלוויזיה לזוויות צפייה שונות. התקנים אלה כרוכים בתוספת עלות של מאות שקלים ולא בטוח שאתם צריכים אותם. מצד שני, אם יש לכם סיבה טובה להאמין שתצטרכו לנתק ולחבר כבלים מאחור באופן תכוף או לחילופין, שתידרשו לעיתים לסובב מעט את הטלוויזיה לזוויות צפייה שונות, התקן זה יכול להתגלות כיעיל מאוד עבורכם. 

 

ובכל זאת, לא כדאי לבד 

אחד הפרמטרים שנחשבים לכאורה לסוד הגדול ביותר בתחום של התקנת טלוויזיה הוא גובה הטלוויזיה מעל הרצפה והנה כעת אתם מכירים את "הסוד" הגדול ובכל זאת, גם עם הידע הזה, עדיין כדאי מאוד להזמין מתקין טלויזיות על הקיר, שיתקין עבורכם את הטלוויזיה ויעשה את זה על פי כל הכללים הנדרשים. מתקין טלוויזיה הוא מן הסתם, לא איש מקצוע שכל עיסוקו הוא התקנת טלוויזיות, אלא הנדימן שמבצע מגוון עבודות קטנות, שמרביתנו לא רוצים או לא יודעים לבצע בעצמנו. תליית טלוויזיה היא דוגמא נהדרת לכך. יחד עם זאת, לא כל הנדימן מתאים למשימה ואתם בהחלט רוצים לוודא שההנדימן שאתם מזמינים יודע לבצע את המשימה וביצע אותה כבר כמה וכמה פעמים בהצלחה. 

 

כמה עולה להתקין טלויזיה על הקיר? 

העלות של התקנת טלויזיה היא בדרך כלל שולית מאוד ביחס למחיר הטלוויזיה עצמה. ככלל, תליית מסכים בגודל של עד 60 אינצ', אתם יכולים לצפות למחיר של כ-250 שקלים ואם המסך שלכם גדול יותר ומגיע לטווח של 75 עד 80 אינצ', אתם יכולים לצפות לתוספת של כ-50 עד 100 שקלים על מחיר הבסיס. כמו בכל מוצר או שירות שאנו מזמינים, המחיר משחק תפקיד חשוב ולכן זה בהחלט לגמרי לגיטימי לברר כמה עולה לתלות טלוויזיה. מצד שני, אם אתם לא בטוחים שאתם יכולים לעשות את זה בעצמכם ואם אתם רוצים להבטיח את חוויית הצפייה הטובה ביותר עבור כל בני המשפחה, מבלי להירדם מול הטלוויזיה ומבלי לסבול מכאבי צוואר לאורך זמן, כדאי בהחלט להשקיע את הסכום הנדרש, שבהחלט נחשב לסמלי ביחס לעלות הכוללת של הטלוויזיה כולה. 

 

חברת יעד שיפוצים היא קבלנית מורשית לביצוע עבודות שיפוץ בהיקפים נרחבים ולצד זאת, מספקת החברה שלל שירותי הנדימן לביצוע משימות ביתיות נקודתיות וקטנות, החל מקדיחת חורים לתליית תמונות או מדפים, דרך תליית טלוויזיה חדשה על גבי הקיר וכלה בהרכבת ארונות, החלפת חלונות וכן הלאה. ביעד שיפוצים תוכלו למצוא צוות של אנשי מקצוע, בעלי ניסיון רב בשלל עבודות הנדימן קטנות, שידעו, כל אחד מהם, לתלות עבורכם את המסך החדש בצורה מפולסת, ממורכזת ובגובה האידיאלי עבורכם. לקבלת מידע נוסף והזמנת שירות, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 054-6810100 ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ועניין.