Menu
Menu

דלת פנים לממד

על התועלת החשובה של חדר ממ"ד לכל בית אין כל מחלוקת ובכל זאת, רבים מוצאים את עצמם מתקשים להתמודד עם הפתיחה והסגירה התכופות של דלת פלדה עבה וכבדה – לא פשוט לסגור אותה, היא יכולה להיות מסוכנת לאצבעות הידיים של ילדים קטנים ולאורך זמן, פתיחתה וסגירתה התכופות גם גורמות לדפורמציות שהופכות את משימת התפעול שלה למסובכת אף יותר. הפתרון? הוספת דלת עץ לממד, כלומר הוספה של דלת רגילה לממד בנוסף לדלת הפלדה המתחייבת.

 

התקנת דלת פנים לממ"ד – למה צריך את זה? 

בכל אחד מחדרי הבית מותקנת דלת פנים. מטרתה של דלת הפנים היא פחות סביב אבטחה וביטחון ויותר סביב בידוד רעשים ומתן פרטיות לשוהים בחדר. דלת לחדר ממד העשויה מפלדה עבה נותנת מענה מצוין לשני צרכים אלה, אלא שמדובר בדלת כבדה מאוד, קשה לתפעול לאורך זמן ואינה מתאימה לסגירה ופתיחה תכופות כפי שנהוג בדלת פנים סטנדרטית. אז מצד אחד, היינו רוצים להשיג את מטרת הפרטיות והבידוד האקוסטי ללא הצורך בדלת הממד המקורית ומצד שני, דלת הממד היא חובה ואין להסיר אותה בשום מקרה. הפתרון? התקנת דלת עץ לממד, שתשמש כדלת הפנים של החדר בזמן שגרה, בעוד דלת הפלדה של הממד תיכנס לשימוש אך ורק בזמן חירום.

 

דלת פנים לממ"ד – איך זה בדיוק עובד? 

בהתקנה של דלת עץ לממד, המשמעות היא שחדר הממד יהיה בעל שתי דלתות נפרדות: האחת דלת פלדה מקורית והנוספת דלת ממד פנימית עשויה עץ, שתשמש בתור דלת נוספת לממד. מן הסתם, ברגע שמותקנות שתי דלתות על אותו מפתח דלת, כל אחת מהן אמורה לפנות לכיוון שונה – דלת הממד המקורית תיפתח כלפי חוץ ודלת הממד הפנימית תיפתח כלפי פנים. בצורה זו, תוכלו להשאיר את דלת הפלדה פתוחה בכל עת ללא כל שימוש, כשאת סגירת ופתיחת דלת החדר משיקולי פרטיות ובידוד אקוסטי (כפי שקורה בכל חדר אחר בבית), תוכלו לבצע באמצעות דלת הממד הפנימית. לעניין המשקוף, לא נדרש כמובן להוסיף משקוף נוסף ומה שנדרש היא בעצם דלת עץ לממד ללא משקוף, אותה נעגן ישירות למשקוף הברזל של דלת הממ"ד המקורית. יחד עם זאת, משקוף הממ"ד המקורי אמור לכלול בתוכו גם הכנה להתקנה של דלת פנים לממד ואם אין הכנה כזאת, תצטרכו להוסיף משקוף עץ או פולימר, שיקטין את רוחב המפתח בכ-10 ס"מ ויהיה כרוך גם בתוספת תשלום של כ-300 ש"ח מעל מחיר הבסיס. 

 

התקנת דלת עץ בממד – מה לגבי העיצוב? 

אחרי שהבנו את התועלת הפונקציונלית של דלת כפולה לממד, אי אפשר כמובן להתעלם מהסוגיה האסתטית ובמישור הזה, אפשר בהחלט לומר שישנו היום מגוון רחב של עיצובי דלתות פנים לממ"ד, לרבות דלת לממד פנדור, אותה ניתן להזמין בשלל צבעים, מרקמים, גימורים ורכיבי פרזול, על פי טעמכם ובחירתכם. מן הסתם, אי אפשר להתעלם מדלת הפלדה שנותרת במקומה ויכולה אולי להעיב על העיצוב הכולל, אבל עצם קיומה של דלת פלדה בממ"ד אינו נתון לדיון ועל פי חוק יש להשאיר את הדלת במקומה כך שניתן יהיה להשתמש בה בזמן חירום. 

 

הוספת דלת עץ לממד – כמה זה עולה? 

כמו בכל הזמנת מוצר, גם בהזמנה של דלת פנים עץ לממד מחיר הוא פרמטר מרכזי שאי אפשר להתעלם ממנו. ככלל, בהזמנת שירות הוספת דלת עץ לממד מחיר שאתם יכולים לצפות לו יתחיל בכ-1,200 שקלים לדלת כוורת, דרך 1,300-1,600 שקלים לדלת פלקסבורד וכלה ב-1,800 אם תרצו את הדלת עם ציפוי פורמייקה. מחירים אלה יכולים להיות אף גבוהים יותר, בהתאם לעובי וסוג הפורמייקה ובהתאם לאיכות ועיצוב הדלת שתבחרו. במידה ומשקוף הממ"ד שלכם אינו כולל הכנה להתקנת דלת ממד פנימית מחיר השירות צפוי להיות גבוה בכ-300 שקלים על המחירים שפירטנו לעיל. מחיר זה אמור לכלול שנה אחת אחריות על התקנת הדלת ועל הפרזולים בהם נעשה שימוש ועד 7 שנים עבור גוף הדלת עצמה. דגמי דלתות פנים שאינם מציעים היקף כזה של אחריות הם דגמים שאתם רוצים לשקול שוב את התקנתם לפני שאתם באמת בוחרים בהם, גם אם הם מוצעים לכם במחיר ממש אטרקטיבי. 

 

חברת יעד שיפוצים היא חברה קבלנית מורשית, המתמחה בביצוע עבודות שיפוץ כולל לדירות ובתים ולצד זאת, מבצעת פרויקטים נקודתיים החל מרמת ההנדימן ועד החלפה והתקנה של דלתות, חלונות, מעקות, סגירות חורף וכדומה. אם מאסתם בחוויית השימוש בדלת הפלדה של הממ"ד ואתם מעוניינים להתקין דלת פנים לממד, ביעד שיפוצים תוכלו למצוא צוות מיומן ומנוסה של אנשי מקצוע, שיסייעו לכם בבחירת דלת הפנים המתאימה ביותר למפתח הממ"ד שלכם וכמובן, בעיצוב הנבחר על ידכם. לקבלת מידע נוסף והזמנת שירות או בכל מקרה בו יש לכם שאלות נוספות לפני התקנת דלת פנים לממ ד, פנו אלינו עוד היום בטלפון 054-6810100 ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ועניין.